Definīcija: Ekonomisko un sociālo zinātņu teorija, saskaņā ar kuru produkta attīstību var dalīt vairākās stadijās. Tradicionāli tās ir produkta ieviešanas, augšanas, brieduma un krituma stadijas. Šo teoriju izmanto gan tirgvedībā, gan pārvaldībā. Zinot dzīves cikla stadiju, kurā produkts atrodas, var plānot lēmumu pieņemšanu un izstrādāt labāku tirgvedības stratēģiju. Lielākajai daļai tūrisma produktu (arī tūrisma pakalpojumiem) ir savs dzīves cikls.
Sk. arī tūrisma vietas dzīves cikls
Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008
ENproduct life cycle
LVpreces dzīves cikls
RUжизненный цикл товара
DELebenszyklus der Ware
FRcycle de produit
Definīcija:Periods, kurā prece atrodas tirgū. Δ ir četras stadijas jeb fāzes: ieviešanas fāze, augšanas fāze, brieduma fāze un krituma fāze. Katrai precei ir savs atšķirīgs Δ — no dažām dienām līdz vairākiem desmitiem gadu. Δ pētīšana ir tirgvedības svarīga sastāvdaļa, kas palīdz pamatot lēmumus par kādas preces ražošanu un pārdošanu.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000